Sistemas de transmisión con engrenaxes

Non sempre é posible instalar aplicacións nos equipos para traballar contidos concretos, polo que está ben dispoñer de opcións online. Con Gears poderás experimentar con sistemas de transmisión de ate catro engrenaxes, coa posibilidade de modificar o número de dentes de cada roda e a velocidade. Ademais do modo de exploración, dispón de dúas seccións máis nas que o usuario debe responder preguntas acerca dos sistemas simulados en pantalla.

Día da Muller e a Nena na Ciencia

Fai unha proba. Busca imaxes co texto “xoguetes para nenos” (toys for boys) e “xoguetes para nenas “(toys for girls). Vehículos, ferramentas, xogos de construción, bonecos articulados, robots,… para eles, e casiñas, bonecas, cociñas, toucadores, carriños de bebé, kits de maquillaxe… para elas.

As profesoras que traballamos en Ciencia e Tecnoloxía temos unha dobre responsabilidade de cara ás nosas alumnas. Ademais de acompañalas na súa aprendizaxe, debemos facerlles chegar a mensaxe de que esas áreas que dende a primeira infancia semellan estar reservadas para os chicos, tamén nos pertencen a todas nós.

Deixo un vídeo (subtitulado) que me chegou a través doutra profe, a miña amiga Goretti:

Novidades en Classroom

Por fin!!! Google Classroom xa permite realizar asignacións individuais e tamén a subgrupos dentro dunha clase.

Abre o despregable, elimina a marca en Todos los alumnos e selecciona un a un os alumnos aos que lles queres asignar a tarefa.

asignación de tarefas

Mecanismos con cartón

Nesta avaliación o alumnado de 2º da ESO terá que realizar o deseño dun proxecto que incorpore diferentes mecanismos de transmisión e/ou transformación do movemento. Estou revisando mateiriais para proporcionarlles algunhas ideas e atopei este autómata.

Domótica con arduino

Podes utilizar unha placa de arduino para controlar dispositivos domésticos. O dispositivo conéctase a un relé e este acciónase dende a placa de arduino. Ollo coas tensións porque haberá partes do teu circuíto que funcionen a 220 V.

O vídeo é unha proba de concepto realizada cunha bombilla. Neste caso programei un pestanexo que sucede cada 2 s pero poderías cambiar a configuración para que se acendera como resposta á lectura dun sensor.

Semáforos no chan

Todos deberiamos gardar o móbil no peto cando camiñamos polas rúas, e aproveitar os nosos desprazamentos para desconectarnos dos dispositivos e conectarnos coa xente e os lugares. A realidade é que nin sequera andando despegamos os ollos das pantallas, e iso afecta á nosa seguridade como peóns.

Dende Australia propoñen unha solución que consiste en instalar dispositivos que funcionan como semáforos no chan, proporcionando ás persoas información para cruzar as rúas de maneira segura.

Visto en wwwhat’s new.

OSHWDem 2016

Xa está anunciado o OSHWDem 2016. Terá lugar o 5 de novembro na Domus de Coruña. Prepara o teu robot para as competicións de robótica, participa nos talleres, visita a exposición de proxectos,…

Se queres saber máis, fai clic aquí.

Pong con arduino

Seguro que coñeces o Pong, un xogo integrado nas primeiras videoconsolas dos anos 70. Sabes que podes empregar unha placa de arduino e o entorno de prgramación de mBlock para realizar a túa propia versión? Os xogadores da miña móvense utilizando potenciómetros, como no xogo clásico.

Podes tomar o meu como base e engadirlle extras como a opción de modificar a lonxitude dos xogadores ou a velocidade da bola.

Ventá do monitor Serial

LCD dende o teclado

Se inicias a conexión serie e empregas as funcións definidas, podes escribir nunha pantalla LCD facilmente dende o teclado. O maior problema que presenta esta práctica é o axuste do texto ao tamaño das liñas da pantalla.

Deixo o código que permite distribuír convenientemente e de forma automática o texto introducido a través do teclado. É importante que cambies a opción da ventá do monitor tal e como se indica na imaxe superior para que se detecte a nova liña.

Código

Se queres máis información, visita esta páxina.

Pantalla LCD controlada cun I2C

LCD con bus I2C

Resulta tedioso realizar as conexións necesarias para o control dun LCD con arduino, pero é posible simplificar esta tarefa empregando o bus I2C. Cun módulo I2C só precisarás dous cables, un para transmitir datos (SDA) e outro para o reloxo que indica cando deben ser lidos os datos (SCL).

i2c-serial-lcd-display

As conexións quedan da seguinte maneira:

  • GND: vai ao pin GND da placa de arduino
  • VCC: vai ao pin de 5V da placa de arduino
  • SDA: se estás usando unha placa de arduino UNO, conéctao ao pin A4
  • SCL: se estás usando unha placa de arduino UNO, conéctao ao pin A5.

Hai placas que incorporan pines SDA e SCL e por tanto non é necesario usar A4 e A5.

Necesitarás incluír dúas librarías nos teus programas:

  • Wire: serve para establecer a comunicación entre o arduino e o módulo I2C. Xa está instalada no IDE de arduino.
  • LiquidCrystal_I2C: serve para controlar o LCD dende o módulo I2C e podes descargala dende o propio IDE (Sketch-Include Library-Manage Libraries…).

Un exemplo de programa:

exemplo

Observa que cando se declara o LCD co nome pantalla, asígnaselle unha dirección (0x3F) e indícase o seu tamaño (columnas, filas). A dirección varía dependendo do integrado que teña o módulo I2C. Na seguinte imaxe recóllese a relación dos máis habituais pero tamén podes obtela para o teu dispositivo conectándoo e empregando o programa I2C_scan.

captura 160808_497

Para máis información podes ver este vídeo e consultar esta páxina.